Fortnite 2. kapitola dokázala oživiť hru a starí hráči sa vracajú späť. Ale tiež ma jeden problém, ktorý vzbudil diskusiu medzi množstvom hráčov. Ten problém sa volá skill-based matchmaking v skratke SBMM.
SBMM patrí ku kontroverzným témam v každej multiplayerovej hre. Jeho účelom je spojiť hráčov s podobnými schopnosťami, aby bol zápas čo najvyrovnanejší.
Na papieri to znie dobre, ale v realite to môže byť problém, hlavne ak má prednosť pred connection-based matchmaking, ktorý zabezpečuje to, aby sa k sebe pripojili hráči s najlepším pripojením a vôbec pri tom nezáleží na schopnostiach hráča.

Hlavným problémom SBMM vo Fortnite je, že ak ste v hre dobrý, tak ste pripájaný k omnoho lepším hráčom. V skutočnosti vás tak tresce za to, že ste dobrý hráč.
Epic sa pomocou SBMM snaží pomôcť menej kvalifikovaným hráčom, kedy ma tento system dôkladne spojiť hráčov s rovnakými schopnosťami ale niektorý tvrdia, že to prišlo skôr na úkor lepších a skúsenejších hráčov.
Ďalší problém sa nazýva úmyselné zosilnenie, kedy hráči úmyselne sabotujú svoj výkon, tým že viac umierajú alebo dávajú menej killov, čím znížia svoju kvalifikáciu a oklamú algoritmus.
Jeden z najznámejších youtuberov Ali-A povedal, že SBMM je najhoršia vec, ktorá bola pridaná do hry a ničí ju.
“Tento systém vás pripája k podobne silným hráčom v snahe, aby ste sa zlepšili a hneď ako sa zlepšíte, tak bojujete proti hráčom, ktorý sú lepší. Je to nekončiaca jazda spotených hier a ja nie som ich zástanca”.
Niektorý fanúšici argumentovali, že to zhoršuje zážitok z hrania hráčom ako je Ali-A ale určite pomáha hráčom, ktorý až tak často nehrajú.
Najviac sa debata rozbehla na Reddite, kedy hráčom príde SBMM potrebné a je vo Fortnite preto, aby bola hra viac vybalansovaná.

Čo si myslíte o skill-based matchmakingu? Všimli ste si, že sú zápasí ťažšie alebo naopak ľahšie?
Zanechať odpoveď